Alla inlägg under juni 2013

Av Mattias Eriksson - 28 juni 2013 14:48

Idag var hela familjen upp till hinder hägg-stadium för lite intervallträning. Det blev 8 x 400 m och det kändes äckligt jobbigt. Jag tror även att jag måste kontakta ortopeden med knät, kan typ bara böja det 90 grader och det verkar inte bli bättre. Nu är jag ute med tyra och hunden, ganska så skönt för benen med promenad. Ikväll blir det lite utgång då morsan fyller jämnt. Imorgon ska jag även medverka på en svensexa hela dagen, så det blir nog dåligt med träning få:). Jag kanske iaf kan lägga ut något rolig bild imorn.

Träning
8 x 400 m + 5 km promenad

Känslan
Var tunga och stel första varven sedan släppte stelheten lite.

Kost
Frukost -
Lunch ris och korvstriganoff
Fika kanelbulle
Middag kinamat

Av Mattias Eriksson - 27 juni 2013 21:55

Nu blev det en riktig slappardag idag då vi fick besök av Emilies arbetskollega + familj. Det blev grillat, jordgubbar med grädde istället för backträning:-( inte nog med det Emelie drog ut och sprang och gav mig dåligt samvete efter att de dragit hem:-(. Ähh, nu ska jag dricka coca cola tills jag storknar.

Av Mattias Eriksson - 26 juni 2013 21:43

Nä, så farligt var det inte. Idag drog jag upp med brottarna i spåret och sprang 10 km, det tig väl 56 min så det var i en skön hastighet vi sprang i, vi kunde till och med både prata och skratta. Efter det gjorde vi lite snabba skivstångsövningar, typ 5 min.

Träning
5 km promenad
10 km löpning

Känslan
Mitt opererade knä krånglade lite, men det blev bättre när jag sprungit några km.

Kost
Frukost havregrynsgröt
Lunch kasslerpaj (rester:))
Middag pasta och köttfärssås
Nu på kvällen så har jag tagit en glass och en öl:-) usch

Av Mattias Eriksson - 26 juni 2013 10:05

Hur kan vädret ända sig så fort, från supersommar till grisregn. Det värsta är att vi har bestämt att springa milen idag, fast inte förren vid halv fem. Jag känner mig redan riktigt sliten i kroppen men jag antar att det kommer att bli bättre och bättre under dagen. Kom igen nu alla och hitta på något idag, trotsa regnet. Sitt inte hemma och slöa, gå ner på stan och fönstershoppa eller fika, gör något.

Av Mattias Eriksson - 25 juni 2013 19:06

Nu på kvällen så drog jag upp till ett elljusspår för att köra intervallträning 12 x 2 min med lite uppvärmning före. Efteråt körde vi lite olika stångövningar i tempo. Det jag är besviken på är att jag provade att köra chins och det blev bara 15 st, trodde att jag minst skulle komma upp i 20 st. Nåväl här och nu lovar jag att jag ska föra 30 i rad i slutet på aug.
Fick se nu att jag inte kan lägga ut en film, bara bilder, så ni slipper se mig in action iaf.

Frukost havregrynsgröt
Lunch kasslerpaj
Middag spagetti och köttfärssås
Efter träningen så blev det en glass med:(

Träning
Morgonpromemad
Löpning 30 min (24 min intervall)
Stångträning 6 övningar och 10 reps på varje övning. 2 omg.

Känslan
Motiverad men känner av backträningen från igår.

Av Mattias Eriksson - 24 juni 2013 21:29

Ikväll skulle jag upp på stationsträning på brottningen, med släggor, välta däck mm. Är väl runt 15-20 övningar. När jag kom upp på träningen så var jag ensam där, tydligen så var dagens träning valfri:S det var bara att åka hem där en rabarberpaj stod och väntade. Men innan jag drog i mig en stor bit så tog jag en kort runda till en backe och körde några vändor där. Tråkigt att det inte blev någon träning på brottningen, för jag tänkte se hur många chins jag kan göra max. Får nog göra det imorgon, kanske jag spelar in det och lägger ut det här.

24/6-2013
Träning
8,5 km promenad
Löpning 1,5 km, 10 st backe 100 m med 30 grader lut, löpning 1,5 km
Lite benövningar och armhävningar hemma.

Känslan
Känns riktigt bra i kropp och huvud.

Kost
Frukost havregrynsgröt
Lunch potatis och köttbullar
Middag soppa med potatis, fläskfilé, morötter och lite kryddor
+rabarberpaj med vaniljvisp.

Av Mattias Eriksson - 24 juni 2013 12:13

Igår på träningen tog jag en bild för att kunna jämföra om någon månad. Jag kommer även lägga ut hur många chins, dips, nigfyrfotahopp(burpies utan armhävningar) och fällknivar jag kan göra i rad. Men de uppgifterna får jag återkomma med. Idag kommer min son hem och han ska vara här nu i 2 veckor, träningen brukar bli lidande då, men jag kommer verkligen att göra något varje dag.

Av Mattias Eriksson - 23 juni 2013 18:24

23/6-2013
Träning
8 km promenad
10 min innebandy som uppvärmning
6 x 3 min brottning (match)

Orken var bra idag och jag skulle kunnat fortsätta i några fler ronder.

Kost
Frukost havregrynsgröt.
Lunch fläskfilé, potatis och majskolv.
Mellanmål jordgubbar med glass.
Middag köttbullar, potatis, lingonsylt och brunsås.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards