Direktlänk till inlägg 23 juni 2013

Nu kör vi! Hjälp mig!

Av Mattias Eriksson - 23 juni 2013 09:05

Hej där ute i cybervärlden. Här kommer en kort presentation av mig. Jag heter Mattias 37 år och kommer från Gävle. Jag har 2 barn (ett på halvtid) och en sambo. Jag har i hela mitt liv hållit på med sport, men den sport som jag har haft mest framgångar i är brottning. Jag slutade redan då jag fyllde 24 år, då ekominin inte räckte till för en satsning 4 år till, eftersom jag missade att ta mig till OS. Jag har arbetat som fystränare åt olika klubbar de senaste 15 åren på deras försäsonger, främst till hockeylag, men även åt bandy, fotboll, innebandy, simning mm. Just nu till den här sommaren har jag valt att minska ner med träningar och hjälper nu endast Brynäs IF (dam och herr).
Nu till mitt ändamål med min blogg. Då jag nu känner att jag förslappat mig i för många år så är det läge att börja röra på fläsket. Jag känner även att min moral är dålig så ni får bli mina tränare som kan kontrollera att jag tränar flitigt. Idag väger jag 95 kg och mitt första mål är att gå ner till 85 kg innan den 31 aug då veteransm går i Göteborg. Här kommer ni att kunna följa mina matvanor, träningar och jag kommer även att ge tips på olika fysiska övningar. Om det är något som ni undrar över så är det bara att höra av sig.
 
Jag följer varken bloggar själv och vet inte hur det fungerar med meddelanden, men jag skulle uppskatta om någon skickade något så jag ser att det fungerar:).
 
22/6-2013 Träning
Idag drog jag upp till Hemlingby motionsspår
2 km löpning, därefter lite fysiska övningar med en stänger som finns vid centralen. Detta gjorde jag 3 varv på och efter det så promenerade jag 2 km. Alltså 6 km löpning + 2 km promenad.
 
Känslan
Jag hade velat springa längre, men idag så fanns inte orken där. I förrgår så gjorde jag en massa benövningar och det fick jag lida för idag.
 
Mat
Då jag kom på det här med bloggen ikväll så har jag inte någon koll på vad jag har ätit idag. Men till middag så blev det grillad fläskfilé, majskolv och potatis. Tyvärr så slank det även ner en massa lösgodis och coca cola.
 
Bye bye.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mattias Eriksson - 8 juli 2013 15:29

Nu var det ett tag sedan som jag skrev något. I lördags så var vi på ett jättefint bröllop, så då blev det ingen träning. Däremot trotsade jag tröttheten igår och drog ut i milspåret. Det blev en hyfsad tid ändå fast jag ramlade och tappade bilnyckel...

Av Mattias Eriksson - 3 juli 2013 21:08

Vi var 5 tappra själar som begav oss ut i milspåret idag. Vi skulle hålla ett lågt tempo, där pulsen skulle ligga på runt 145-150. Rundan tog 62 min, helt ok tycker jag. Nu till skitbeskedet. Idag pratade jag med en läkare som sa att det inte är s...

Av Mattias Eriksson - 3 juli 2013 12:28

Igår blev det ett brottarpass med 3 matcher. Jag har fortfarande ont i knät, men jag tror att läkaren ska ringa upp mig senare idag. Ikväll blir det en lugn mil i spåret iaf. Just nu sitter jag på gräsmattan,i solskenet, med Tyra. Hon blev faktiskt 8...

Av Mattias Eriksson - 1 juli 2013 22:44

Jag var på en grymt rotogravyr och trevlig svensexa i lördags. Igår var jag inte på träningshumör, om man säger så. Jag var riktigt slut i knopp och kropp. Men idag tog jag mig iaf ut och sprang 8 km i 5 min/km-tempo. Dock så har suget efter sötsaker...

Av Mattias Eriksson - 28 juni 2013 14:48


Idag var hela familjen upp till hinder hägg-stadium för lite intervallträning. Det blev 8 x 400 m och det kändes äckligt jobbigt. Jag tror även att jag måste kontakta ortopeden med knät, kan typ bara böja det 90 grader och det verkar inte bli bättre....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards